Rövidtávú lakáskiadás (Airbnb, Booking, stb.) Melyik az első? Az önkormányzati vagy adóhivatali bejelentkezés?

Figyelem! Ez a cikk több mint 3 hónapja került publikálásra, elképzelhető, hogy már nem minden információ releváns, vagy változtak a jogszabályok, törvények.

Ma felmerült egy kérdés, amire számomra – szakemberként – egyértelmű volt a válasz, viszont úgy tűnik, hogy mégsem olyan egyértelmű mások számára (ezért jó, ha mindenki leírja, ha felmerül valami benne, ami homályos, mert így látom, hogy melyik területeken kell erősíteni az információt). Szóval: az volt a kérdés, hogy amikor meg akarjuk kezdeni a tevékenységet, akkor előbb engedély kell hozzá az önkormányzattól vagy előbb adószámot kell kérni a NAV-nál? Azért nem feltétlenül egyértelmű a válasz, mert az önkormányzati engedélykérelem benyújtásakor be kell írni az adószámot, viszont a NAV-os bejelentkezéskor kérik az önkormányzat által kibocsátott engedély nyilvántartási számát és dátumát. smile hangulatjel

A válasz egy kormányrendeletben van elrejtve, viszont maga a kormányrendelet sokak számára ismert (magánszálláshelyek idegenforgalmi célú hasznosításával kapcsolatos), mivel kvázi innét indul ki minden és mindenki. A 110/1997 (VI.25.) kormányrendelet 1. számú melléklet II. pontja azt írja, hogy (idézem):

„A fizetővendéglátást folytató magánszemély a rendelet 2. §-a szerinti közhitelű hatósági nyilvántartásba vételt követő 15 napon belül a lakóhelye szerint illetékes állami adóhatóságnál bejelentkezik, és azzal egyidejűleg az önkormányzati jegyző által kiállított igazolást bemutatja.”

Tehát ez alapján először a jegyzőhöz kell menni, aki igazolást ad és ezt követően jelentkezünk be a NAV-nál. Ha bárkinek ezzel kapcsolatosan gondja lenne, akkor nyugodtan vegyétek elő a fenti jogszabályt és dugjátok a hatóság orra alá.

MEGOSZTÁS

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Nyomtatás

Cikk szerzője:

Kis-Vén Valéria
közgazdász, okl.adószakértő, könyvelő